Učíme na diaľku

Rôzne fašiangové aktivity

Základná škola

Autor inšpirácie

Mária Namešová
ZŠ P. Horova, Michalovce
mnamesova@gmail.com

V čase Fašiangov nesmie chýbať fašiangová zábava. Fašiangy, Turíce, Veľká noc príde. Na karnevalovú zábavu sme sa pripravovali počas celého týždňa. A aj napriek prísnejším protipandemickým opatreniam sme si našu tradičnú fašiangovú zábavu zorganizovali, dohodli sme spoločný dátum, utorok 8. 2. 2022. Naša trieda sa zmenila na fašiangovú zábavu. Vyzdobili sme si ju, ja som priniesla čerstvo upečené šišky a po celý deň sme si varili teplý čaj. Deti si priniesli karnevalové masky a okuliare, ktoré si vlastnoručne vyrobili. Nechýbala hudba, hry, súťaže, dobrá nálada a hudobné nástroje, ktorými spestrili zábavu aj naše šikovné deti. Jakub zahral na akordeón pieseň Fašiangy Turíce a spoločne sme si ju všetci zaspievali. Elenka zahrala na flaute a Sofia s Nelkou na malom klavíri.

Na úvod sme si porozprávali o fašiangoch. Deti sme rozdelili do dvoch skupín, z písmen na balónoch mali utvoriť a doplniť slovo v zadaných úlohách. Napríklad: Utvor a doplň slovo vo vete: Fašiangy začínajú sviatkom: R T CH 0 R K V Ľ O Á. Fašiangy končia: L O V P O O U C P O T U O E D R S. A pripravili sme ďalšie námety na aktivity, ktoré podporili nielen psychickú pohodu žiakov. 😊

  1. Hra BOJ O BALÓNIK sa hrá vo dvojiciach. Hráči si priviažu k členku balónik a snažia sa súperovi balón prišliapnutím prasknúť. Vyhrá ten, kto prvý praskne súperovi balón.
  2. Na hru LENTILKY sú potrebné tieto pomôcky: slamka, lentilky, plastový tanierik, plastový pohárik. Na stole sú prázdne poháriky a asi 5 metrov od nich sú tanieriky s lentilkami. Deti na povel nasávaním cez slamku pridržujú na konci slamky lentilku a prenášajú ju do pohárika. Kto za stanovený čas prenesie najviac lentiliek, ten vyhráva.
  3. Cieľom hry vo dvojiciach ZVEDAVÍ KOHÚTI je prečítať, čo má súper na chrbte. Sú potrebné tieto pomôcky: papier, špendlíky, fixky. Každý má na chrbte nakreslený nejaký znak alebo číslicu. Hráči stoja oproti sebe, ruky majú za chrbtom a stoja na jednej nohe. Kto prvý uvidí, čo má súper na chrbte, vyhráva.
  4. Hra DONIESŤ ČO NAJVIAC PREDMETOV na určené písmeno, napr. K (kniha, kôš, kvet atď.), P (papier, peračník, pero atď.).
  5. Úloha NAKRESLI ŠAŠA je zábavná pre všetkých. Dvojica so zaviazanými očami na baliaci papier nakreslí ŠAŠA.
  6. Na hru KTO SKÔR A VIAC sú potrebné plastové poháre a palica. Na palice chlapci aj dievčatá naberajú plastové poháre a prenášajú na opačnú stranu. Súťažia skupiny.
  7. Na hru ŠTÍPCOVAČKA potrebujeme: papierové poháre a štipce. Súťaží sa vo dvoch päťčlenných skupinách. Súťažiaci pripevnia jednou rukou štipce na tanier.

Počas prestávky si deti pochutili na šiškách a čaji, poobede pokračovali v zábave. Snažím sa deti motivovať, aby si aj samy nachystali úlohy na rôzne akcie, teraz nás potešila Miška, ktorá si pripravila úlohy. Deti si doniesli vlastné materiály, o ktorých som ani ja nevedela, mikrofóny, hádanky a samy si tieto hry, tanec, zábavy a súťaže nacvičili. V tejto chvíli som sa stala diváčkou. Nastal čas zhodnotenia dňa, vyjadrenie pocitov a dojmov. Zvlášť som udelila pochvalu za prezentáciu a snahu. Deti za odmenu dostali sladkú lízanku, pochvalu do hodnotenia SVOJEJ RYBIČKY, keďže sme trieda NÁMORNÍKOV, pocit spokojnosti a radosti si odnášali aj domov. Akciu sme zdokumentovali a umiestnili na našej webovej stránke najmä pre potešenie rodičov.

Zdieľať túto inšpiráciu na Facebooku

Podeľte sa aj vy s nami o váš príbeh - príbeh vašej školy či organizácie, ktorý môže inšpirovať mnohých ďalších.