Učíme na diaľku

Portál viki nie je pomôckou len pre žiakov, ale aj pre rodičov či učiteľov

07.12.2020|Adriána Antolová

07.12.2020 Sandra Sviteková, známa youtuberka, sa v rámci svojich podcastov s názvom Učíme inak venuje témam z oblasti vzdelávania a školstva.

Youtuberka so svojimi hosťami diskutuje o inovatívnych metódach vo výučbe či o dištančnom vzdelávaní. Zároveň sa spolu s nimi snaží pomôcť učiteľom, zefektívniť ich prácu pri využívaní platformy viki, napríklad pri príprave na vyučovacie hodiny, pri zadávaní domácich úloh, tvorení a vyhodnocovaní testov alebo v získavaní spätnej väzby.

V jej druhom podcaste sa dozviete množstvo zaujímavých inšpirácií, ako môžete zatraktívniť výučbu prostredníctvom multimédií a technológií. Jej pozvanie prijala Marta Izsofová, učiteľka matematiky, informatiky a anglického jazyka na ZŠ Mateja Bela v Šamoríne, ktorá má už niekoľko rokov vlastný youtube kanál. Aj vďaka nemu vie, ako technológie pomáhajú žiakom pri vzdelávaní.

K jeho založeniu ju inšpirovali už pred viac ako 6 rokmi jej žiaci. Pomocou videí z vyučovania si mohli opakovať učivo pred písomkou či sa ho doučiť v prípade neprítomnosti na hodine.

„Moje videá využívajú pri prací aj učitelia na hodinách, buď ako formu doplnenia informácií, alebo ich posielajú žiakom na domáce opakovanie,“ vysvetľuje Marta Izsofová, ktorá sa zúčastnila aj tvorby videí na viki.

Podľa učiteľky aktuálna situácia prinútila všetkých, čo majú niečo spoločné so vzdelávaním, aby prehodnotili ako učiť aj s doplnkovými materiálmi. _„Netvrdím, že nepotrebujeme učiteľov, tých budeme potrebovať vždy, ale najlepší učiteľ je ten, o ktorom žiak nemusí ani vedieť, že ho učí, pretože on žiaka šikovne dovedie k tomu, aby na sebe pracoval aj sám,“ _dodáva učiteľka s tým, že práve tieto portály by mali žiakom pri vzdelávaní pomáhať. A nie len žiakom. Videá na viki sú dostupné aj širokej verejnosti, kde si okrem učiva môžu návštevníci skúsiť aj interaktívne cvičenia, vyplniť pracovné zošity či sa začítať do rôznych kníh.

„Táto doba zároveň prinútila učiteľov, aby zvážili čo je dôležité svojich žiakov naučiť a čo nie a ako nám pri tom môžu pomôcť technológie,“ dodáva Izsofová.